ואיך הוא יסתדר בחיים? ומה יהיה עם הבגרות? מה בעצם באנו לעשות.
כאשר אנו מתחילים להבין שהזיקה היא טיפול חברתי מונע למחלות יחסים, מתברר לנו לפתע עד כמה אנו זקוקים לה / מאת :אודי יעקב
כאשר אנו מתחילים להבין שהזיקה היא טיפול חברתי מונע למחלות יחסים, מתברר לנו לפתע עד כמה אנו זקוקים לה / מאת :אודי יעקב
מה הם הפעולות שכדאי לעשות וממה כדאי להימנע בחודש הפעילות הראשון כדי להתחיל נכון את השנה
האם יש קשר בין ריכוך לחץ הפעילות ובין היכולת לפתח את היסודות לפגישה אנושית? ומדוע האטת הזמן והשתהות מאיימים כל כך על תהליכים חינוכיים?
האם הפדגוגיה החברתית היא שיפור פדגוגי יעיל וטרנדי, בועת הצלה לאוכלוסיות מסוימות, "אלטרנטיבה חינוכית", או לחילופין, הצעה חברתית תרבותית רחבת היקף, רדיקלית ומעוררת תקווה לישראל כולה – שינוי חברתי מקיף ואוטופי דרך חינוך
כל חניך ברמה האישית והקבוצה כגוף זכאים לרגע או אירוע פרידה ברור ומובחן שבו נאמרים לחניך לפחות שני הדברים הבאים – דבר אחד עמוק ויפה שהמדריך רואה בו שאותו חניך יוכל לקחת להמשך החיים. דבר שני על כיצד המפגש עם החניך שינה אותי, המדריך, ברמת עומק.
במאמר זה ננסה לנתח שני מושגי מפתח בשדה החינוך והטיפול – סיכון ומצוקה.
מהי הקפה ומדוע היא חשובה כל כך בדיאלוג בין מחנך לחניך? פורסם בספר "בית ספר לזיקה".
המאמר פורסם בספר "חזונות חינוכיים בשישה צעדים" בהוצאת רסלינג