השיטה:
כתיבת חמישה פרקים של אוטוביוגרפיה על-ידי תרגילי כתיבה מעוררי השראה.
כתיבה מתוך המציאות של הלומדים והלומדות, חיזוק ההדרכה תהליך הכתיבה.
למידה של יצירות ספרותיות ושימוש בהם כהשראה לפיתוח הסיפור האישי.
התוצר:
ספר משותף של הכיתה / שכבה האורג את כל הסיפורים האישיים לכדי ספר משותף.
שלבי העבודה:
- מבוא – מהי אוטוביוגרפיה- למידה והכרות עם אוטוביוגרפיות
- תחילת עבודה על פרק ראשון – החלטה מהם הפרקים ויציאה לדרך הכתיבה
- טיוטה ומשוב על תהליך הכתיבה
- למידת יצירות ספרותיות – הן משתלבות כשראה וחיבור לשאלות זהות במעגלי האוטוביוגרפיה (אוטוביוגרפיה של חברה, עם, מדינה, יחיד)
- מפגש עם "מומחית" לפרזנטציה של קטעים או פרק נבחר
- ערב שיתוף וקריאת קטעי אוטוביוגרפיה עם ההורים
- קבלת הספר השלם – אוטוביוגרפיה בחמישה פרקים.
דף הקדמה לפרויקט אוטוביוגרפיה בחמישה פרקים.docx
רצף שיעורים
מבוא לאוטוביוגרפיה ופרק ראשון
מצגת - איך פותחים סיפור
מצגת - פרק שני- ילדות
מצגת פרק רביעי - השנים שלי בתיכון
מצגת - פרק חמישי ואחרון