אוטוביוגרפיה בחמישה פרקים

 / 

שרית וקסלר

מיועד לגילאי:

שכבת יא' - יב'

הקדמה

כתיבת הסיפור האישי מתוך כתיבה סובייקטיבית על מהלך חיי התלמיד במציאות חייהם. הפרויקט משלב כתיבה יצירתית יחד עם הכירות ולמידה ביצירות ספרותיות מתחום השירה, הסיפור הקצר, מחזה ורומן הנשזרים, מעוררי מחשבה ונקשרים לשאלות הזהות והשתייכות.

השיטה:

כתיבת חמישה פרקים של אוטוביוגרפיה על-ידי תרגילי כתיבה מעוררי השראה.

כתיבה מתוך המציאות של הלומדים והלומדות, חיזוק ההדרכה תהליך הכתיבה.

למידה של יצירות ספרותיות ושימוש בהם כהשראה לפיתוח הסיפור האישי.

 

התוצר:

ספר משותף של הכיתה / שכבה האורג את כל הסיפורים האישיים לכדי ספר משותף.

 

שלבי העבודה:

  1. מבוא – מהי אוטוביוגרפיה- למידה והכרות עם אוטוביוגרפיות
  2. תחילת עבודה על פרק ראשון – החלטה מהם הפרקים ויציאה לדרך הכתיבה
  3. טיוטה ומשוב על תהליך הכתיבה
  4. למידת יצירות ספרותיות – הן משתלבות כשראה וחיבור לשאלות זהות במעגלי האוטוביוגרפיה (אוטוביוגרפיה של חברה, עם, מדינה, יחיד)
  5. מפגש עם "מומחית" לפרזנטציה של קטעים או פרק נבחר
  6. ערב שיתוף וקריאת קטעי אוטוביוגרפיה עם ההורים
  7. קבלת הספר השלם – אוטוביוגרפיה בחמישה פרקים.

 

 

דף הקדמה לפרויקט אוטוביוגרפיה בחמישה פרקים.docx

רצף שיעורים

מבוא לאוטוביוגרפיה ופרק ראשון

מצגת - איך פותחים סיפור

מצגת - פרק שני- ילדות

מצגת פרק רביעי - השנים שלי בתיכון

מצגת - פרק חמישי ואחרון

הפדגוגיה
החברתית