פרוייקט "סיפורו של מוצר"

 / 

עומר יבין

מיועד לגילאי:

תיכון

הקדמה

חקר של תהליך הייצור של מוצר יומיומי דרך ארבעה רבדים: חומרי, גיאוגרפי, אנושי וסביבתי-אקולוגי.

מטרות הפרוייקט:

  1. התנסות בחקר אשר יוצר גוף ידע חדש
  2. רכישת "ידע עולם" וחיזוק ההתמצאות בכדור הארץ
  3. הפעלת חשיבה ביקורתית על ידע שנרכש
  4. חיזוק תחושת המסוגלות של החניך כלומד וחוקר

שאלה מרכזת של הפרוייקט:

מהו התהליך שעובר על המוצרים שאנחנו צורכים מחומר הגלם ועד שהם מגיעים אלינו?

שאלות הסקת מסקנות לסיכום הפרוייקט:

  1. מהן ההשפעות החברתיות והסביבתיות של תהליך הייצור שחקרנו?
  2. כיצד ניתן לשנות את תהליך הייצור על מנת לצמצם את ההשפעות השליליות?

תוצרים:

  1. מצגת המתארת את מסלולו של המוצר כאשר כל שקופית מייצגת שלב בתהליך הייצור. לגבי כל שלב, במהלך תהליך העבודה החניכים מפרטים את ארבעת הרבדים: 
  • חומרי – מהו חומר הגלם בשלב זה?
  • גאוגרפי – היכן בעולם שלב זה מתרחש?
  • אקולוגי – מהן ההשפעות האקולוגיות של שלב זה בייצור?
  • אנושי – מיהם האנשים שתהליך הייצור משפיע עליהם וכיצד?

     2. גלובוס מעיסת נייר אשר יכין כל זוג בכיתה, על גביו יציירו החניכים את המסלול של המוצר שבחרו מחומר הגלם ועד שהגיע אלינו. בכל תחנה יופיע שלט עם פירוט               השלב בתהליך הייצור

דף הסבר למחנכת סיפורו של מוצר

רצף שיעורים לפרוייקט סיפורו של מוצר

 

 

הפדגוגיה
החברתית