מטרות הפרויקט:
- למידה על הנסיבות ההיסטוריות לעיצוב גבולות המדינה בדגש על גבול הצפון.
- למידה והתמודדות ערכית עם השאלה הפוריה: למה לחיות על הגבול?
- החניך יערוך חקר היסטורי על יישוב נבחר ויעמוד על אירועים היסטוריים לאורך השנים.
- החניך ייפגש עם מתיישבים מהיישוב הנבחר ויעלה יחד איתם סוגיות אקטואליות הנוגעות למלחמת חרבות ברזל והשפעתה על חייהם של המתיישבים.
שאלה מרכזית של הפרויקט:
למה לחיות על הגבול?
שלבי עבודה
- למידת רקע: קובץ רצף שיעורים
- חקר על יישוב בגבול הצפון קבצים: מצגת שלב א' - תחקיר | בחוברות עבודה - חלק 1
- עבודה עם חוברת אירועים משמעותיים ביישוב קובץ: בחוברות עבודה - חלק 2
- ראיון עם תושב מפונה / תושב באחד מיישובי גבול הצפון קבצים: מצגת שלב ב' - Scoop | בחוברת עבודה חלק 3
- הפקת, הקלטת ועריכת פרק פודקאסט
- רפלקציה קובץ: בחוברת עבודה - חלק 4
התוצר:
פודקאסט על יישוב בגבול הצפון
רצף שיעורים- הביתה
מצגת רקע - בונים מדינה - שיעור שלישי
התיישבות ותרגול טענה למבחן - שיעור רקע - שיעור רביעי
מצגת - ניתוח מקור היסטורי כתוב - שיעור שישי
הביתה- חוברות עבודה
שלב א - תחקיר
שלב ב - SCOOP