התיכונים
החברתיים

דמיינו את בית הספר כולו כמרחב פעיל, תוסס וחי. בו נפגשים ופועלים, ילדים, בני נוער ומבוגרים, לבד ובקבוצות. הכל מתרחש באוטונומיה גדולה, תוך השפעה וחשיבה כיצד לקדם נושאים שמשנים באמת. נושאים המקדמים את קהילת בית הספר, משתפים את הקהילה המקומית ומשפיעים גם על החברה הישראלית.

הלמידה מתקיימת תוך חיבור לחיים האמיתיים, המספקים את האתגרים ואת כר הפעולה להתנסויות של התלמידים. בבית הספר לומדים בכל מקום וזמן כאשר מבנה הלמידה מותאם לתוכן ולא להיפך.
המפגש האנושי עומד במרכז התהליכים האישיים, החברתיים והלימודיים של בית הספר והוא מעמיד את התלמיד כיחיד וכחלק מחברה במרכז.

מהויות

פרקטיקות מרכזיות

מחנך אישי – לכל נערה ונער יש מחנך אישי הנמצא בקשר מתמיד עימה ועם משפחתה ואמון על התהליך האישי שלה.

למידה מבוססת פרויקטים חברתיים – הלמידה מתקיימת דרך פרויקטים רב תחומייים המכוונים לשינוי אישי וחברתי ומחוברים לאתגרי אמת.

הערכה חלופית – הערכה מעצבת המתקיימת בתהליך של דיאלוג מתמיד ואינה מבוססת על מבחנים וציונים.

מגמות חדשניות  מגמות הלימוד מותאמות למאה ה–21 . בין השאר אקו-חקלאות, מייקרים, סאונד, אקו-ים, ניו-מדיה חברתית, עבודה עם בעלי חיים ועוד…

התיכונים החברתיים

התיכונים החברתיים

התיכון החברתי דרור מצפה רמון

התיכון החברתי חושן, ירושלים

דב הוז התיכון החברתי ת"א יפו

דרור גליל – התיכון החברתי למקצועות המחר

התיכון החברתי – דמוקרטי כנף דרור

בית הספר כמרכז לשינוי חברתי

מגמות חדשניות המכוונת לשינוי חברתי

למידה מבוססת פרויקטים חברתיים

חינוך ביקורתי מוביל לפעולה ומעורבות

עשיה אקטיבית למען החברה והקהילה כחלק משגרת היום-יום

קבוצת מחנכים יוצרת

לכל מחנכת יש אוטונומיה רחבה לעיצוב וקבלת החלטות.

הצוות החינוכי הינו קבוצה לומדת ומתפתחת - נפגש תדיר ומעצב את אופני הלמידה ואורחות החיים בבית הספר.

כל המורים מוגדרים כמחנכים – ללא הפרדה בין מורים מקצועיים למחנכים.

המחנכים יוצרים את תכנית הלימודים.

אנשי חינוך אשר רואים במשימתם החינוכית שליחות.

חינוך דיאלוגי-חברותאי

התלמיד עומד במרכז התהליך החינוכי. מרחב גדול לבחירה ואחריות של התלמידים על עצמם וסביבתם.

לכל תלמיד יש מחנך אישי שמלווה אותו לאורך שנות הלימודים בביה"ס ומסייע לו לממש את דרכו הייחודית, חלומותיו ושאיפותיו.

התהליך הדיאלוגי הוא תהליך של מפגש בין מחנכים לתלמידים – מפגש של שותפות וזיקה.

למידה משמעותית דרך חקר והתנסות

למידה מתוך התנסות תוך פיתוח מגוון אינטליגנציות וכשרים למידה רחבה ואינטרדיסציפלינרית.

 הכשרה למיומנויות המאה ה-21

למידה מחוברת לחיים – בשילוב אנשים וגופים מהעולם האמתי.

הפדגוגיה
החברתית